خریدها و فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی در مسیر رونق

آیا شما تاکنون حداقل یک بار سابقه خرید از فروشگاه‌های مجازی یا اینترنتی را داشته‌اید؟


تجربه‌ای که ممکن است برایتان گران تمام شده باشد یا خاطره‌ای شیرین از انتخابی مطمئن به شما هدیه داده باشد. جزو هر گروه که باشید، بد نیست بدانید همانند آداب و رسومی که در هنگام خریدهایتان از فروشگاههای سطح شهر در رفتارتان وجود دارد، خرید از فروشگاه‌های مجازی هم، آداب و رسومی دارد که لازم است برایش برنامه‌ریزی کنید. چون در غیر این صورت ممکن است شما هم جزو آن گروه از متضرر‌ها باشید که خرید از فروشگاه‌های مجازی را نفی می‌کنند

 

یکی از بهترین راهکارهای خرید حتی در ایام تعطیل، استفاده از خدمات فروشگاه‌های اینترنتی است که مدت‌هاست در سراسر جهان همه‌گیر شده و رو به رشد است. بعلاوه استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی به کاهش رفت وآمدهای غیرضرور و در نتیجه کاهش ترافیک و آلودگی هوا کمک می‌کند و کمک به زندگی کم‌هزینه و پربازده است. اما نباید فراموش کنیم این تنها یک مزیت کوچک است و باید به ابعاد دیگر آن نیز توجه داشته باشیم چون در بسیاری موارد خریدهای اینترنتی می‌تواند خیلی اقتصادی‌تر از خرید حضوری از فروشگاه‌ها باشد.

رضا الفت‌نسب، دبیر انجمن کسب و کار‌های اینترنتی در این‌باره به جام‌جم گفت: اگر به رشد چشمگیر تجارت الکترونیکی در کشورمان بخصوص در خرید اینترنتی از فروشگاه‌های مجازی توجه داشته باشیم، درخواهیم یافت صرفا سال 1393 مردم نزدیک به 50 هزار میلیارد تومان خرید اینترنتی داشته‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم این روند تقریبا سالانه نزدیک به 60 درصد افزایش یابد.

همه بر اهمیت توسعه تجارت الکترونیکی در اقتصاد کشورمان اعتقاد داریم اما با توجه به نوپا بودن این نوع کسب وکار صفر و یکی در ایران هنوز شاهد کمبودهای بسیاری در این زمینه هستیم

خرید اینترنتی در ایران در حال آزمون‌وخطاست و تا تبدیل‌شدن به فرهنگ راه درازی را در پیش دارد. راهی که عموم مردم را به خرید از طریق فروشگاه‌های اینترنتی ترغیب کند.

نظر شما درباره خرید اینترنتی در ایران چیست؟ چگونه می‌توان خرید اینترنتی را به یک فرهنگ میان عموم مردم تبدیل کرد؟ نظر خودتون رو برای ما در پائین همین صفحه ارسال نمائید با سپاس

سبد خرید اینترنتی